Просмотр полной версии : Отключить постоянный ближний свет
Hobotoff
17.07.2009, 15:46
Подскажите плиз как это сделать. Версия машины для европейского рынка. Постоянно включены фары, очень сильно раздражает! В книжке написано - отключить можно, едьте к дилеру. Дилер (Центр Запад) говорит - машина для европейского рынка, это невозможно. Умом понимаю, что не хотят заморачиваться, а возразить нечего. Бред какой-то. В личку плиз посоветуйте
Кот GARFIELD
17.07.2009, 16:27
У что в меню бортового компа не отключается?
У меня все включается/отключается. Заходишь в раздел Light и внутри есть Day Lights. Точно написание не помню, но что-то в этом духе. Убираешь галку и все гаснет.
Hobotoff
17.07.2009, 17:13
нету такой вкладки Day Lights в разделе Light, я проверял естественно, что угодно, но не это... сам удивился кстати... в сервисной книжке нашел по этому поводу фразу "самостоятельно отключить эту функцию с помощью бортового компьютера нельзя, для отключения обращайтесь в оф дилеру"
Не фиг заморачиваться. Езда с ближним светом более безопасна, чем без оного. Единственный вопрос, как у вас включается омыватель фар???
Если при задержки рычажка омывателя, то не чего париться, а если нет, то это проблема. Объясняю, у меня при включении ближнего света фар, при включении омывателя параллельно включается омыватель фар (при этом забрызгивается весь капот и это происходит сразу после включения и потом каждый пятый раз), поэтому когда мне надо побрызгать на лобовуху, мне приходиться отключать ближний свет и брызгать. :hi:
...поэтому когда мне надо побрызгать на лобовуху, мне приходиться отключать ближний свет и брызгать. :hi:
Во-во, и так каждый раз, но дневной свет я сам включал через меню борткомпа. Почему у вас такого нет - загадка. :russian_ru:
У меня тур американей и была точно такая проблема!
Съездил к спецам они подключили ком. и отключили постоянно горящий свет!
И в бортовом коме. появилась натпись дневной свет!
Нужен спец!
Хотя до этого в фирменном центре сказали,что немогут отключить!
:hi:
drummachine
17.07.2009, 22:37
Центр Запад - колхознеки. это у уже выяснили
Ну описано же все уже. Ищите внимательно поиском. Сам нашел здесь как и отключил. С помощью VAG-COM уменьешием контрольной суммы на 1 вроде. Именно не отключается а опция отключания ДРЛ переводится в меню борт компа.
Hobotoff
19.07.2009, 16:12
спасибо за советы, сам я в компьютер не полезу, т к ничего в этом не понимаю, но подъехал бы куда-нибудь, где умеют это делать.
Такая тема уже была. поищи в поиске. У меня была таже проблема. Решил сам с помошью компа. В теме про свет описано как сделать поищи.
У меня была такая же история, не отключить ближний свет. В принципе не напрягает, но на "природе" с включенным двигателем не спрятаться. Объездил все сервисы в Твери и много в Москве, везде отказались. Но один мужичок в сельской местности сделал всё за 30 минут. Увлекается человек электроникой и вытаскивает самые гиблые случаи. Что сделал не знаю, пардон.
zzxcvbnm
26.07.2009, 23:11
Подскажите плиз как это сделать. Версия машины для европейского рынка. Постоянно включены фары, очень сильно раздражает! В книжке написано - отключить можно, едьте к дилеру. Дилер (Центр Запад) говорит - машина для европейского рынка, это невозможно. Умом понимаю, что не хотят заморачиваться, а возразить нечего. Бред какой-то. В личку плиз посоветуйте
Отключается точно. Смотри первый совет из приведенных ниже. Говорится о возможности вставки в меню MFI функции выбора режима работы головного света (DRL - режим автоматического включения света при заводе авто). ОБРАТИ ВНИМАНИЕ на ксенон и не ксенон - КОДЫ РАЗНЫЕ!!!!
Затем там про отключение предупредительных сигналов, настройку радио и т.п.
Еще можно отрегулировать число морганий поворотника при коротком нажатии на рычаг.
Все делается через VAG-COM (нашел на западных форумах):
Here they are listed, the 5 VAGCOM tricks for the Touareg. As the warnings goes, "please do not try these at home", "stunt driver on closed course". Meaning; If there is an typo error in these and you screw up, don't come crying to me. If you do these things, and then crash because you didn't put your DRLs on, or were looking at your lovely blue compass, or forgot to put your seatbelt on and flew out of the car, or were entering NAV data and crashed, DO NOT COME CRYING TO ME. TAKE PERSONAL RESPONSIBILITY FOR YOUR OWN ACTIONS.
ALL PROCEDURES ARE DONE WITH THE KEY IN THE IGNITION IN THE ON POSITION - car can be running or not running. Better to be running if you are doing all of these mods and it might take a long time.
To put the DRL into the MFI menu as an option:
1) start VAG-COM
2) click: “select control module” button
3) in Direct Entry box type: 09 (Elect. Ctrl)
4) click: RECODE 07 (Recode)
5) In the Software Coding box should be a number (mine was) 0105695, Subtract 1 from the existing coding (my new number is 0105694).
6) click: DO IT.
7) click: close controller, go back
click: go back
To make the halogen passing beams come on with the high beams on Touaregs equipped with Xenon lights: Please note that the fog lights will also stay on with the high beams if you have the fog lights turned on while driving.
1) start VAG-COM
2) click: “select control module” button
3) in Direct Entry box type: 09 (Elect. Ctrl)
4) click: RECODE 07 (Recode)
5) In the Software Coding box should be a number (mine was) 0105695, Subtract 2 from the existing coding (my new number is 0105693).
6) click: DO IT.
7) click: close controller, go back
click: go back
To turn console compass on all the time:
1) start VAG-COM
2) click: “select control module” button
3) in Direct Entry box type: 6E
4) click: Adaption 10 button
5) scroll to channel 1
6) scroll new value box to 0
7) click: SAVE, then OK, then done, go back.
click: close controller, go back
9) click: go back
To turn off the seat belt chime:
1) start VAG-COM
2) click: “select control module” button
3) in Direct Entry box type: 17
4) click: RECODE 07
5) In the Software Coding box should be a number (mine was 0007231). The first digit after the three 0s (7 in the above example) is derived this way:
1 - Brake Pad Wear indicator
2 - Seatbelt Warning
4 - Low Washer Fluid Warning
So if you'd like to be rid of the annoying Seat Belt Warning, subtract 2 from whatever is in that postion. In other words by changing the coding from 0007231 to 0005231 you'd get rid of the warning chime! If you change the number to 0001231 you would get rid of the seat belt chime AND the low washer fluid warning.
So enter the number you want and click: DO IT.
6) click: close controller, go back
7) click: go back
To turn off Navigation system acceptance screen:
This modification also turns off the key in ignition chime. It can be performed on cars with the standard radio just for this reason. On those cars it will not change the radio settings or effect the AM portion of the radio like it does on the cars with the navigation radio.
1) start VAG-COM
2) click: “select control module” button
3) in Direct Entry box type: 17
4) click: RECODE 07
5) In the Software Coding box should be a number (mine was 0007231). The second digit after the three 0s (2 in the above example) seems to be a region code.
1 - Europe
2 - USA
3 - Canada
4 - UK
In other words by changing the coding from 0007231 to 0007131 you'd get rid of the acceptance screen! So enter the number you want and click: DO IT.
6) click: close controller, go back
7) click: go back
One note: The Radio Issue:
Europe uses different specs for their radio compared to North America.
FM:
FM frequencies in Europe are spaced .1Mhz apart, compared to .2Mhz in North America. This causes no problems in using a Nav Plus in North America, it just means you can tune into some frequencies (such as 92.2) which don't exist here. Since it can tune into all the North American FM frequencies that do exist, it works fine.
AM:
AM frequencies in Europe are spaced 9Khz apart, compared to 10Khz in North America. Europe also does not have AM Stereo, so the Nav Plus does not support it. This DOES cause a problem. It means you can only get "close" to some stations when trying to tune them in. To my ear it's "OK", perhaps sounding a bit like an AM tuner when you turn the knob just off station, but if you are an AM audiophile, this may be an issue for you. If there is a particular AM station you like to listen to, you can calculate if the Nav Plus will get close in frequency. Simply start at 531Mhz, then add 9 MHz until you get close. For example, if you have a favorite station at 660Mhz, the closest you can get is 657Mhz. The most a station will be out by is 4Mhz. I have a 660Mhz station in my town, and 657Mhz sounds OK to me, but an 1140Mhz station (which is 1143Mhz on the Nav Plus) does sounds a bit off station. Again use at your own risk.
For more information on the VAG-COM software & hardware, please visit http://www.ross-tech.com/index.html and their page dedicated to the Touareg here: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/touareg.html
PS from sciencegeek: Cars that do not have Xenons have a different coding. In one example of a fellow vortexer, the coding was 100447. Low beams stayed on with the high beams. Fog lights are blocked by the high beams (i.e., when fogs are on and high beams are activated, fogs turn off ... and when high beams are on, fogs cannot be turned on).
Subtracting 2 from this original coding has the effect of allowing the fog lights to be on while the high beams are on. The result is equivalent to what happens with the Xenons. All three lights can be on at the same time.
__________________
Audio - Video - Keyless Start - Dead Pedals - Paddle Shift ==> www.tm-techmark.com/tri.htm
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2025, vBulletin Solutions, Inc. Перевод: zCarot